Je hebt net een nieuwe website gemaakt of laten ontwikkelen.
En je wacht nu tot Google je website indexeert en de bezoekersaantallen stijgen.
Er staan miljoenen websites online, en google heeft een belangrijk systeem (algoritme) waarmee het zoekresultaten weergeeft.
Hoe mooi je website ook is, en hoe goed je website qua seo in elkaar steekt.. het is nog even knokken om je website hoog in de zoekmachine te krijgen zodat de bezoekers je website kunnen vinden.
Welke websites krijgen dan wel een hoge positie in Google?
- Websites die groot zijn, wat betekent dat de website veel pagina’s aan informatie bevat
- Websites die al een paar jaartjes bekend zijn in Google
- Websites die niet alleen een klein stukje tekst bieden maar ook:
– afbeeldingen
– video
– interne links op woorden - Websites die diverse referenties hebben door middel van links op belangrijke websites
Veel links en een aantal jaren bekendheid bij Google zal je nieuwe website nog niet hebben.
Kortom:
Je kunt niet achterover leunen en wachten op de bezoekers.
Je zult actief moeten worden met het promoten van je website.
Zodat je links krijgt, zodat je website groeit en meer info krijgt totdat je groter of bekender bent dan de concurrentie.
Kun je dan alleen maar scoren in Google als je de concurrentie verslaat?
Wie niet sterk is moet slim zijn is het gezegde.
Je kunt je website namelijk ook richten op een doelgroep of woonplaats.
In plaats van gevonden willen worden op “de beste schilder” kun je ook zorgen dat je niet concurreert met alle websites in Nederland die zich profileren als de beste schilder.
Je kunt je website dan het beste richten op “de beste schilder van… Rotterdam of brabant”.
Mochten er nog niet veel schilders in die plaatsen zijn met een website sta je sneller of op die woorden nog binnen enkele maanden bovenaan de zoekresultaten.
Dus.. ik moet mijn website groter maken dan die van mijn concurrenten OF ik moet me richten op een doelgroep of plaatselijk?
Staar je niet blind op Google
Zorg met je nieuwe website voor bezoekers door te adverteren:
- In de krant
- Met flyers
- Op websites waar je diensten of producten aan kunt bieden
- Door te netwerken
Verdiep je wel eerst in het bereik om je rendement te bepalen.
Het geld en de tijd die je erin steekt moet je er weer uithalen en dat is niet vanzelfsprekend!
De keyword meta wordt niet door Google gebruikt, dit aangezien hier steekwoorden ingezet werden die niet in de website stonden.
De description meta is wel belangrijk, deze wordt namelijk getoond in Google onder je paginatitel.
Als je paginatitel, je url, je inhoudelijke tekst, en de beschrijving overeenkomen heeft het nut om de description meta goed uit te kiezen en daar een korte zin van te maken met de belangrijkste zoekwoorden.
Hoe zit het nou met zoekwoorden / description en keywords eigenlijk zijn die belangrijk of hebben totaal geen zin?