Het belang van fotografie voor bedrijfswebsites

Elise de Lang
Geschreven door: Elise de Lang
Meer info: bezoek de website van Elise de Lang
Leestijd:
2 minuten
Reacties: 0
Waardering:
4
(1)

Mensen denken vooral in beeld. We willen allemaal beeld zien bij een stukje tekst. Niets beschrijft iets zo goed als een foto of illustratie.

Beeld verkoopt, dat weet de marketing-industie maar al te goed. Er worden miljoenen uitgegeven aan fotografie, photo-editing, modellen, aan reclames, billboards, posters.

Toch zie je veel websites zonder foto’s. Waardoor je het beeldende vermogen van de lezer erg op de proef stelt.

Stockfoto’s

Ik hoor je denken, GELUKKIG is er stockfotografie.
Je duikt een website op en binnen 2 mniuten heb je een beeld bij je tekst.

Goed op weg!

Vergeet alleen niet dat bezoekers daar vaak doorheen kijken. De amerikaane fotos, de modellen, overvrolijke mensen met een papierwitte glimlach.. laat die links liggen en laat een fotograaf komen.

fotografieNiet een neefje of nichtje met een iPhone, nee iemand die er verstand van heeft.
Let erop dat iemand een bewezen portfolio heeft.
het fotograferen van producten, een omgeving of situatie is een vak apart en ook hier heb je verschillend fotografen voor.

Dat hoeft overigens geen fortuin te kosten! Spreek van tevoren duidelijk af wat je wilt, en of jij het na laat bewerken of dat de fotograaf dit moet doen/kan.

30-40% van de overtuiginskracht zit hem in de juiste beelden, het is een investering die bij elke website hoort!

Heb je er al een beeld bij gekregen? Kun je het al voor je zien? Hoe geweldig je website wordt met de juiste foto’s?

Hoe nuttig was dit artikel?

Vergeet niet te delen

0
Reacties

Deel je mening of stel een vraag:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *