15 beweringen en mythen over Google

google

Het aantal artikelen dat beschrijft wat je wel of niet moet doen om een website te maken die goed scoort in Google zijn ontelbaar. Honderden websites beweren te weten wat de geavanceerde zoekmachine van Google nu echt verwacht van een website.

De beste bron is Google zelf die af en toe informatie loslaat over de zoekmachine. Echter, je zult nooit alles te weten komen omdat dat zorgt voor zoekmachine-fraude. Programmeurs die zouden weten wat Google exact doet zouden daar misbruik van maken. Bijvoorbeeld door websites op zoekwoorden te richten die niet aan het onderwerp voldoen.

De beweringen/mythen over Google

Er zijn veel mythen en beweringen te vinden over het systeem dat de zoekmachine Google hanteert voor het bepalen van de zoekresultaten en de positie daarin.

15 van deze mythen of waarheden?! kun je hier lezen met de betreffende uitleg waarom deze informatie wordt verspreid.

  1. Google vergelijkt colors in de CSS
    De tekst en de achtergrond van een website zouden volgens enkele experts worden vergeleken. Wanneer deze beide hetzelfde zijn, betekent dat dus dat tekst in theorie niet zichtbaar is. Mogelijke conclusie van Google search engine: Je probeert verborgen teksten te plaatsen en zo de zoekmachine voor de gek te houden.
  2. Google werkt niet meer met Meta-tags
    Optimalisatie-experts die geen gewenste resultaten boeken, plaatsen beweringen dat Google de Meta-tags niet meer gebruikt als middel om te bepalen welke content je op de website hebt.
  3. Google bant websites met woorden uit de 18+ sector
    Google zou volgens velen een Black-list hebben van woorden die het niet wil zien op een website. Woorden die te vinden zijn in de 18+ sector en woorden die te maken hebben met beloftes à la Tell-Sell die negen van de tien keer niet waar zijn.
  4. Google kijkt naar de leeftijd van een domein
    Google kijkt volgens experts naar de leeftijd van een domein, naar de domeinhouder en naar de actieve rol op het web.
  5. Google rekent de laadtijd van de website mee in de Page Rank en voor de plaatsing in de zoekmachine
    Websites die traag zijn met het inladen zou Google volgens enkele experts lager plaatsen in de zoekmachine resultaten.
  6. Google hecht belang aan webpagina’s met links naar andere websites of naar interne artikelen.
    Websites die doorlinken naar andere websites of interne artikelen met hetzelfde onderwerp (bijvoorbeeld Google) zorgen ervoor dat een bezoeker vaker komt waar hij moet zijn. Webpagina’s die geen links hebben zijn mogelijk een doodlopend spoor.
  7. Google heeft een minimum van 400 woorden voor “belangrijke” artikelen
    Webpagina’s zijn pas relevant wanneer er minimaal 400 en maximaal 600-700 woorden staan. Dit zou de bezoeker niet afschrikken met veel tekst maar zou er wel voor zorgen dat er genoeg informatie te vinden is.
  8. Google ziet graag pagina’s met tekst opmaak
    De opmaak zoals je die op OntwerpExpert vindt, zou de beste zijn aangezien er gebruik gemaakt wordt van H1-H3 tags. Ook het gebruik van bold, italic en underline zou de teksten helderder en overzichtelijker moeten maken waardoor de lezer eerder begint met lezen waar hij naar zoekt.
  9. Google heeft een puntensysteem om te berekenen hoe belangrijk een website is
    Google heeft volgens zoekmachine-experts een systeem waarbij PR 1,2,3,4 websites een bepaalde waarde hebben die doorgegeven wordt aan de website. Het zou uitkomen op een gigantisch rekenkundig systeem dat PR van websites doorgeeft aan andere websites en zo de bepaling vormt.
  10. Google gebruikt eerdere zoekopdrachten als een basis voor nieuwe zoekresultaten

    De geschiedenis van een I.P zou opgeslagen worden in Google of op de pc van de gebruiker om zo betere zoekresultaten te tonen wanneer nieuwe zoekopdrachten ingevoerd worden.
  11. Google telt het aantal woorden op de pagina en gebruikt de meest gebruikte woorden als Meta-tag.Om een zoekwoord/meta-tag te genereren voor de betreffende webpagina worden de meest getypte woorden gebruikt. Wanneer die woorden ook nog eens een link hebben zijn ze extra “belangrijk” als steekwoord/meta-tag.
  12. Google wenst geen inline styles.

    Volgens experts zijn inline styles, dus het plaatsen van CSS code in de html een hindernis. De laadtijd zou langer worden en de “te scannen” code zou ook minder functioneren.
  13. Google hecht waarde aan blogs met wisselende content.

    De zoekmachine zou websites meer bezoeken die wisselende content aanbieden. Veel updates zouden ervoor zorgen dat Google vaker langs komt met de Search engine om te zien of er nieuwe pagina’s of artikelen ge-indexeert kunnen worden.
  14. Google werkt met penalty’s en een sandbox.

    Volgens de experts in de zoekmachine optimalisatie wereld heeft Google een Panalty systeem, een Watch-list en een Sandbox. De Watch-list zou ervoor zorgen dat een website vaker “gecontroleerd” wordt op gestolen teksten. De Sandbox is een indexering’s wachtlijst voor nieuwe websites en de Penalty list is er om websites de tijd te geven hun content te veranderen voordat deze uit de index gezet wordt door bepaalde ongewenste content of mogelijke zoekmachine misleiding.
  15. Google leest ook Div’s uit op de functionaliteit.

    De Div’s benoemd met namen als add-space, banners, leader-board en dergelijken zou ervoor zorgen dat Google de website ziet als een artikelen/moneymaker website met inhoudt die vooral draait om verdiensten in plaats van het voorzien van belangrijke uitgewerkte informatie.

Meer pagerank en een eerlijke goede optimalisatie voor uw website?!

De feiten en mythen na deze 15 punten zijn nog veel technischer en hebben volledige pagina’s die geschreven zijn met een onderbouwing.
Wij hebben de kennis en ervaring om websites goed te laten scoren in Google.Wij gebruiken beproefde methodes en doet NIET aan Pagerank Boosters.

Wilt u ook een website die goed zichtbaar is in Google? Neem dan contact op!

</strong></strong>

Hoe nuttig was dit artikel?

Vergeet niet te delen

0
Reacties

Deel je mening of stel een vraag:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *